2008-08-15

Vecka 17


Denna vecka blev ju kortare än andra veckor eftersom vi blev flyttade 2 dagar så idag kom jag på att jag går ju in i vecka 18 nu å har inte gjort nån uppdatering i bloggen för vecka 17. Så den kommer nu.

Vecka 17 - 8 aug - 14 aug 2008

Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett.

Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder.
Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.

Har börjat känna mer och mer ATT jag är gravid :-) lite trött, lite småvärk här och där, kissnödigare och har känt av lite ischias när jag ansträngt mig eller legat hårt. Har även kännt mer och mer fosterrörelser :-)
Ligger nu på +- 0kg









Så nu är jag i vecka 18 :-o ojojoj lilla söta kullerbyttan det dröjer ju inte länge förens du är här med oss :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...