2008-08-11

Ultraljud!


Ja nu har vi varit iväg på Ultraljud, var nervös så jag mådde illa och ville bara få lägga mig där å se hjärtat så jag kunde lugna ner mig.

Först så filmade hon runt där i magen å allt var heeeelt stilla så jag hade hjärtat i halsgropen, verkligen ingen rörelse på någonting, men så sa hon "se där är hjärtat, jag tror den sover" Å det gjorde h*n heeelt lugn å bara låg å flöt runt å hon puttade på den men den rörde sig inte så jag blev ändå lite orolig att någonting var fel men efter ordentligt med puttande å makande så såg vi hur den sparkade till i protest.

Då strääääkte h*n på sig å vände sen ryggen till för å sova vidare så det var en segis :-) tydligen så var de lika som tilda att denna åxå ligger långt ner innanför min höft på nå vis så hon trodde att jag helt enkelt bar barn på de viset. Kul när man kan jämföra med nått å se ett "mönster". iaf så låg h*n långt ner å långt bak så det var svårt å få tydliga bilder för de blev så mycket "vävnad" framför liksom.

Bebisen var låååång å låg med utsträckta ben och ena armen ovanför huvudet och den andra framför ansiktet och vid mätningen så var bebisen enligt benen i vecka 17+0 men enligt huvudet i vecka 16+0 så det skiljde en hel del så BM trodde på en lååång bebis.


Datorn räknade iag ut ett nytt datum åt oss så nu har vi BF den 22 Januari 2009 instället för den 24.

Här syns ryggraden bra och så är det benen till vänster och huvudet neråt åt höger.


"Sovställningen" det vita långt till vänster är alltså delar av benen sen är det en hand vid pannan på bebisen och det "gråa molnet" ovanför bebisen är moderkakan:


Här har vi lite profilbild och så syns ryggraden även här:


En rolig bild där de faktiskt ser ut som h*n gör en kullerbytta ;-) det är ansiktet som ser lite spöklikt ut å sen hela ryggraden, denna knäppte hon från annan vinkel så gått hon kunde i jakt på bättre bilder på bebis men de var inte lätt:




Så ser våran lilla kullerbytta ut :-) enlgit bilderna har den spetsig näsa och långa ben ;-) får se hur de ser ut när h*n kommer ut till oss :-D det var iaf underbart att få se att h*n mådde bra och att inget gick fel när jag blödde.


Skickar en extra tanke idag, tvekade med att göra detta inlägg men många väntar på dessa bidler så ajg gör det iaf. kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...