2008-06-17

Vecka 9


Ja jag har ju hunnit in i vecka 9 nu tom :-) känns fortfarande pluttit men idag var jag ju på Inskrivning på MVCså nu känns allt mycket mer verkligt och som att de verkligen satt igång :-D


"Vecka 9 - 15 jun - 21 jun 2008

Kroppen:
 Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor.

Embryot: Embryot är nu cirka 3 cm och fötterna är ca 2 mm stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

Egna anteckningar/bild:
17/6 - Inskrivning på MVC 13:00
Allt såg jättebra ut.
HB: 125
Blodtryck: 99/63 (lite i lägsta laget men sån är jag)
Glukos: 5,2
Äggvita i urinen: 0


Å så har jag lyxat till det med graviditetens första magbild om än på en inte så stor gravidmage ;-) men de är faktsikt så att de redan nu börjar synas å de känns tidigt :-O men de ska ju vara tidigare med andra barnet sägs de så.




Var å friserade mig idag åxå som ni serp å bilden :-D "kort, kort kort i kort kort" :-p ida gör alltid så bra frisyrer på mig :-D


Nu ska jag laga middag så ni får nöja er med denna uppdatering :-D

//Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...