2008-04-06

Scrapträff i Huddik

igår (lördag) var det dags för den stora scrapträffen i hudiksvall och redan på fredag kväll styrde jag ochÅsa/Asali bilen norrut för att få sova över hos "pappershuset Helena" ;-) 

bilen var packad med material från två scrapbutiker som vi  skulle ha med till försäljning, två stooora scrapväskor, två pappersväskor, två övernattningsryggsäckar, två handväskor, två kameror och två pratglada, scrapsugna och lite nervösa tjejer.

Fredag kväll ställde vi iordning i lokalen så att allt var redo inför lördag förmiddag, åkte hem till Helena och satt å pratade å drack te (mm) framt ill kl 01 :-o då var det hopp i säng föratt gå upp vid 07 för dusch, frukost, ihoppackning och avfärd till pappershuset för att inleda scrapträffen kl 09. 

Dagen bestod av tävlingar, utlottningar, demos och försäljning men allra mest var de ju fri scrapping som gällde :-D 

"Åsa letar papper i sin pappersväska och Kristin sitterå scrappar för en gångs skull" (Kristin gick mest runt å handlade ;-) men inte klagar jag på de ;-p )
image621


Jag sponsrade med pris till en skisstävling och gjorde själv en LO efter den skissen (självklart utom tävlan eftersom de var min tävling men jag gillade skissen :-D här är skissen:

image622


Mitt "bidrag" fast det är censurerat: "Farmors ängel"image623


Sen var det en tekniktävling där man skulle scrappa utan mönstrat papper å då gjorde jag min allra förstaliggandes 6*12:a. Har hittills bara provat ståendes men detta kort skulle va på en liggandes:

"Båten på Capri"image624


Och sen drog de igång en snabbscrapp å då måste ju jag vara med :-D vi var tre st som vågade oss på att snabbscrappa, man fick 45 minuter på sig å då fick man inte ha valt foton före heller och efter 45 min togs layouterna ifrån oss oavsett hur klara man var och så blev det allmänn omröstning.

å jag VANN :-D blev verkligen super duper nöjd med denna LO men kan man annat med sånt vackert motiv och sånt underbart papper? (Kaiser scrapbook)


"Orkidéer"
image625



Pappershuset sponsrade med priser i teknikutmaningen och med 2-3 pris i övriga tävlingar plus att de hade utlotningar på massa saker för alla deltagare oavsett om man scrappade eller handlade så hade man alltså möjlighet att vinna något. 

Åsa med lillahandarbetsboden.se sponsrade med pris till snabbscrappen så de vann alltså jag :-p 

å på utlottningarna vann jag en förpackning med stooora blommor i blandade färger ochen burk med chipboardbokstäver från Crate :-D 


Å jag hade en utlottning på en stor scrapväska som alla som handlade hos mig fick en lott per hundralapp de spenderade på. EN annan åsa som var från Huddik blev en glad vinnare av denna väska :-D Hoppas och tror den kommer komma till glädje och användning ;-)



////Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...