2008-03-19

Påsk

ja tänk, imorgon börjar ju påskhelgen, måste ta å leta reda på tildans påskkärringskläder :-D har lovat att ta en sväng förbi gammelmormor Gun efter dagis imorgon så hon får besök avvärldens sötaste påskkärring :-)

Förra året gjorde jag och tildan påskkort genom att stämpla med hennes fot på ett papper så här:

image567

inte så snygga kanske men uppskattade :-D tror inte det blir nå påskkort i år men när hon vaknar ska vi nog gå ut å ta oss ett påskris, (sent ute, jag vet) liiite påsk måste vi ju ha, har ju dessutom 2års kalas på söndag :-o tänk att min lilla skrutta ska fylla två år :-o var på BVC idag för 2års kontrollen å BM vart verkligen supernöjdm ed tildan :-D hon pratade å skrattade å läste böcker och byggde md klossar å var itne de minsta blyg. 

Så nu väger hon 13kg och är 89cm lång. Det är 1kg upp sen hon var 1,5år och 4,5cm längre. Hon följer alla sina kurvor perfekt, helt spikrakt och det är ju superskönt med tanke på alla problem det är med mat för henne. 

De verkar som att de var tänder som spökade här om veckan precis som jag trodde, de två hörntänderna uppe är på väg igenom verkar de som. Synd att de bara var två på väg, bättre å ha alla avklarade med tanke på vilket bestyr det är varje gång. 

Idag efter kontrollen så var vi kvar på BVC hela förmiddagen för å vara på Öppna förskolan, Matildas kompisar Ester och Ellen var åxå där så vi fick en halv dag av lek, fika och lunch där :-)


De tre brudarna på ÖF



Nu ska jag uppdatera detta inlägg å fortsätta scrappa lite tror jag :-D


Ni missar väl inte att det är Cybercrop inne på scrappiz.se i helgen??


///Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...