2008-01-22

Min lilla farmor

idag när jag hämtade Matilda från dagis så styrde vi bilen mot Rengsjö där min far med fru pch min farmor bor. Ja inte tillsammans alltså farmor bor nere i byn å pappa en bit utanför ;-)

Uppdraget var att klippa farmors hår vilket jag gör varannan månad. Efter att damfrisören i rengsjö gick bort för ett par år sedan så blev det problem för min lilla farmor eftersom hon är närmare 90 och inte i sitt piggaste skick så var inte alternativet att ta bussen till stan något att diskutera så jag tog på mig uppgiften att hålla farmors hår kort å skönt.

Från början var det bara en "uppgift" men jag har kommit på mig själv med att om jag inte ksulle åka å klippa henne så skulle det nog gå långt mellan gångerna jag åkte dit. Det låter ju hemskt men så är det ju, tiden går så fort å man vet ju itne hur länge man får ha sin farmor här så att jagp å detta viset träffar henne MINST en gång varannan månad är jättebra.

Jag lämnar alltid Matilda hos pappa så att jag å farmor får umgås en stund bara vi två. Sen kommer matidla dit ibland efteråt åxå så de får träffa varan men just den där timmen då det bara är jag och farmor är den bästa. Vi pratar en hel massa om ALLT, om fredrik, matilda, min syster, jobb, pengar, farfar ja ALLT verkligen.

Här är min söta lilla farmor, äldre än på bilden av henne jag har i mitt huvud men ändå lik sig:

image490

Hon har inte tänderna i så därför ser hon ltie äldre ut men det här är min farmor, Anna :-) Matilda är ju döpt efter henne, hon heter ju Anna Lisa Matilda


Fick även några fina foton på en vy över Västersjön, rengsjö kyrka och en stooor måne:

image491

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...