2007-10-31

Misstag

Jag har lyckats få ihop ett bidrag till den stora tävlingen på stellas.se där man skulle scrappa om ordet "misstag". det krävdes lite funderande men en dag kom ett paket med papper från jommas lillakrypin och då inspirerade papprena mig till ett foto och när jag kollade på det så började jag fundera....vad har jag gjort för misstag? som är tillräckligt stora att scrappa om å som man kan tänka sig att ha med i sin BoM?

att man har hällt fil i kaffet kändes inte tillräckligt stort. Men det fanns ett ämne som jag behövde bearbeta, något som är en stor del av mitt liv och som därför borde finnas med i Boken om Mig.

Min lo "a big mistake" handlar om perioden då jag sa upp jobb, lägenhet m.m. för att flytta 65mil söderut för att bo med min mamma och försöka återfå kontakten med henne. För er som inte känner mig närmare så kan jag ju som bakgrund berätta att jag växt upp med min pappa till större delen, min mamma flytade när jag var 4,5år. Hon bodde i samma kommun länge men nu bor hon utanför Borås. 

image340


När jag flyttade ner så fick min låtsaspappa precis ett jobberbjudande och det blev klart att hela familjen skulle flytta till Paris. Jag var såå välkommen att följa med, men hemmakär som jag är så var 65mil långt nog för mig och jag bestämde mig för att detta med högskola i borås och bo med mamma var ingenting för mig så jag packade ihop mina saker å stack uppåt igen. samma dag som Anna Lindh dog satt jag i en bil påväg norrut, det kommer jag nog aldrig glömma.

Hemma i Bollnäs utan bostad, möbler, jobb, pengar och utbildning. Men idag, 4år senare så sitter jag här med villa, sambo, dotter och jobb. Så inget ont som inte har nått gott med sig men just då kändes livet helt hopplöst och bortslösat på mig. 

kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...