2007-10-27

Jag HAR skapat

men en LO som jag gjort är till en tävling på stellas.se å de har inte lagt upp den än så jag får inte visa den än men säkert vilken dag som hellst. Sen har jag gjort ett till julkort men det har jag inte fotat än men imorrn får ni nog se det.

Idag umgicks jag lite myd pylle å vi hade jättekul, iaf jag :-D nu är jag ensam hemma, eller matidla är ju hemma men hon sover ju. Fredrik är på after skoter :-D det är skoterns dag idag för er som undrar.

Nu ska jag titta på "en prinsessas dagbok 2" :-D måste passa på när fredrik itne är hemma för han uppskattar nog inte den filmen ;-)

Tvättade alla matidlas nya kläder idag så hon kan ha dem på dagis i veckan :-) jag tvättar alltid alla hennes nya kläder för jag vet hur det är att reagera på kemikalerier och parfymer m.m. jag är själv väldigt känslig i huden med eksem och dyl och det är även fredrik så vi vet ju vad vi har å vänta oss med matidla :-( man kan ju hoppas att hon slipper det men chansen är ju liten. 

här är matilda med hennes favorit sysselsättning. Sitta i soffan och läsa en bok. Hon är så underbar, kan syselsätta sigsjälv hur bra som hellst. Ibland så ropar hon "Mamma, sitta?" då vill hon att vi läser tillsammans men om jag inte har tid så är hon nöjd med å läsa själv ändå. 
image322

just på det här fotot läser hon i sin egen "första året album" då sitter hon å säger "mamma" "Pappa!!!" "liiiiten" (om sig själv som bäbis) å ett å annat "kissen" vovvov" å "brrrilen" smyger sig in när hon ser bilder på katter, hundar och bilar. 


I övrigt så är hennes favoritord just nu "OOOJ!!" "Meeen" och "neeeJJJ" å itne nej som ett trotsigt nej utan hon säger det med full glädje för å härma mammsen :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...