2007-03-29

uppdatering

okej här kommer en kortare uppdatering efter matildas 1årsdag och kalas.

fredagen den 23 mars-07 fyllde matilda 1 år, dagen var rent kaotisk eftersom sambon vaknade med ryggskott (typ) så han kunde inte sköta firman, så alla tyngre jobb på hans eget företag fick alltså jag sköta plus att jag hadej u hand om matilda å skulel fira födelsedag med hnne å hinna laga lunch/middag åt oss alla tre. 

på förmiddagen anlände åxå (såklart) två stora pallar med gräsklippare!tungt!!! så det var ju bara å börja bära det för den andra som jobbar här har ju nyligen fått en hjärtinfarkt så det var bara jag och fredriks farbror som kunde bära nå, så vi bar undan alla lådor. till saken hör att fredriks farbror inte hade ätit nått på hela dagen å det var klockan 13:30 vi bar dessa så hans humör var nere i skorna, han råkade sätta igång larmet i sitt eget hus och det vart ett jäkla liv!

klockan 16 hade vi ettårs fotografering MEN det visade sig lite tidigare under dagen att bromsarna på passaten inte fungerade!!! hur ta sig till stan utan bil med bilbarnstol? jo låna svärföräldrarnas å stoppa ner ettåringen i babyskyddet för 6 månaders bäbisar :-/ inte kul men säkrare än en bil utan bromsar!

fotograferingen gick iaf suuuperbra, hon varen ritkig solstråle och fotografen var sååå nöjd med hnne så hon gav henne en födelsedagspresent t.o.m :-D nu längtar jag efter fotona.

på kvällen fick hon sin tårtbit att äta själv :-D såååååå söt!


Lördagen den 24Mars hade vi ettårskalas, öppethus mellan 10 och 16 med massa folk å massa paket. Snuppan var som en solstråle även hela denna dag och åt alla matmålen utan problem trots tårta och kakor :-D hon sov åxå båda passen på dagen å det var nog tur de för de var fullt kör hela dagen med folk å tårta. Det var dessutom så pass varmt att vi dukade på altanen för ett gäng gubbar som satt där i några timmar å drack kaffe å pratade.

Men osm jag tidigare skrivit så blev det som jag trodde, mamma och hennes familj kom inte :-( hon säger att de ska komma ihelgen istället nu men jag räknar inte med det heller. blir så förbannad nu bara för det var ju matildas första födelsedag å jag har ju slutat hoppas på att hon ska bli en mamma för mig men en mormor kan hon väl klara av å vara 1 gång om året iaf......



scraprummet har kommit igång lite igen nu efter allt kalasande, rörmockaren har varit här och färdigställt elementinstaleringen å fredrik har börjat med grundarbetet på golvet, skruvar fast skivor m.m. så snart ska det läggas klickgolv å då kommer nya bilder :-D 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...