2007-03-16

DT-alster


jag har gjort 3 LO:s till Designteamet den här mpnaden, det var ett helt underbart DT-paket som kom i lådan i slutet av februari och alla sakerna i paketet var verkligen inspirerande så det har redan resulterat i som sagt 3 layouter.

den första layouten gjorde jag direkt när jag fick paketet och den heter "Isigt" korten är från våran promenad som vi tog ner till sjön på nyårsafton för att kolla på isen som äntligen!!! hade lagt sig efter en enormt varm höst.

Isigt



Den andra heter "kissa på Pottan",

journalingen lyder: 
"Första gången du kissade på pottan var den 24 januari, mamma hade tidigare vid ett par tillfällen satt dig på pottan och försökt få dig att göra något på den men du höll dig tills du fick på dig din blöja. Den här dagen hade du kissat jättelite under hela dagen och när mamma skulle byta till pyamas på dig kom hon på att hon skulle sätta dig på pottan bara för att testa, så det gjorde hon och så passade hon på att fotografera dig lite för att ha kort på dig på pottan. När hon sen lyfte upp dig för att ta på dig pyamas och blöja så var det en rejäl skvätt i pottan. Så inte nog med att mamma hade fått kort på dig på pottan utan hon hade fått kort på dig första gången du använde pottan."


Kissa p? pottan


Och den tredje heter "bus Morfar": det mönstrade pappret är ett basicgrey papper från serien fruitcake, ett jul/vinter papper som jag istället tog fram de varma tonerna i med hjälp av blommor och färger så det känns nästan vårigt :-D 
bokstäverna som ajg har använt på alla tre layouterna heter Chip chatter-Tall och dem jag har är i ljusrosa men på bus morfar och på pottan har jag målat dem med akrylfärg, dem är självhäftande å sååå snygga!

Bus morfar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...